“Naszym celem jest rozwiązywanie problemów w sposób, który nasi kochają klienci, a jednocześnie działa dla naszego biznesu.” To zdanie Marty Cagana, lidera Silicon Valley Product Group, jest uznawane za podstawę myślenia o produktach cyfrowych. Jest to jednocześnie mocno przeciwne do standardowego rozumienia tworzenia oprogramowania = wrzucam funkcjonalność na produkcję i praca została zakończona. Tak naprawdę, to dopiero wtedy praca się rozpoczyna…
Chciałbym wam opowiedzieć w jaki sposób przejść od myślenia typowo wytwórczego do myślenia skoncentrowanego na tworzeniu produktu. Co musimy zmienić w naszym postrzeganiu rozwoju oprogramowania, i jego mierzeniu, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klienta. Dlaczego tempo dostarczania wcale nie jest najważniejsze.
Zespoły produktowe będą coraz częstszym elementem naszego środowiska programistycznego. To powoduje dużą zmianę, ale jest to zmiana na dobre – na większe dostosowanie do potrzeb klienta, a nie tworzenie nikomu niepotrzebnych funkcjonalności.